تفاوت سرخ کن بدون روغن و با روغن

اساسی‌ترین تفاوت سرخ کن بدون روغن و با روغن تفاوت در شیوه کارکرد این دو محصول می‌باشد. در سرخ‌کن‌های بدون روغن مواد غذایی از طریق گردش حرارت بسیار بالا درون مخزن دستگاه برشته می‌شوند. این عمل در سرخ‌کن‌های با روغن به وسیله گرم شدن روغن با استفاده از حرارت المنت‌ها صورت می‌گیرد.
خرید سرخ کن به عنوان یکی از لوازم ضروری آشپزخانه مزایای فراوانی همچون کمک به بهبود طعم غذا و میسر نمودن طبخ غذایی با کیفیت را برای شما به همراه خواهد داشت.
هر یک از انواع سرخ‌کن از نقاط قوت و ضعف منحصر به فردی برخوردار هستند. ضمن چشم‌پوشی از تفاوت سرخ کن بدون روغن و با روغن و مینی سرخ‌کن می‌توان وجه اشتراک تمامی این دستگاه‌ها را تسریع و تسهیل امر آشپزی در نظر گرفت.

معرفی و بررسی ویژگی‌های انواع سرخ‌کن

دستگاه‌های سرخ‌کن در سه زیرگروه سرخ‌کن‌ معمولی یا سرخ کن با روغن، سرخ‌کن کم‌مصرف یا سرخ‌کن بدون روغن و مینی سرخ‌کن‌ها طبقه‌بندی می‌شوند.
به منظور استفاده از سرخ‌کن روغنی لازم است تا مقدار معینی از روغن را درون مخزن دستگاه ریخته و پس از روشن کردن سرخ‌کن دمای مورد نیاز جهت طبخ ماده غذایی را مشخص فرمایید. مواد خوراکی را درون سبد مخصوص ریخته و تا زمان طبخ کامل برای چشیدن طعم غذایی باکیفیت منتظر بمانید.
توجه به اهمیت پیش‌گرمایش یکی از مهم‌ترین نکات جهت استفاده از سرخ‌کن‌های بدون روغن است. پس از حرارت دادن سرخ‌کن می‌توانید تا در صورت تمایل مقدار بسیار کمی روغن را درون سبد دستگاه ریخته و مواد غذایی را درون محفظه قرار دهید.
پیشنهاد می‌کنیم که به منظور کمک به بهبود طعم غذاهای طبخ شده در سرخ‌کن‌های کم‌مصرف پس از خارج نمودن غذا از درون مخزن مقدار کمی روغن مایع را بر روی آن اسپری نمایید.


در صورت مجهز بودن سرخ‌کن به برنامه‌های پیش‌تنظیم کارخانه و یا قابلیت تنظیم و ذخیره برنامه پخت می‌توانید تا به منظور تسریع و تسهیل فرایند طبخ غذا از این آپشن دستگاه بهره بگیرید.
اکثر دستگاه‌های مینی سرخ‌کن کارکردی شبیه به کارکرد سرخ‌کن‌های معمولی دارند. کوچک بودن ابعاد دستگاه، کوچک بودن گنجایش مخزن روغن و به تبع آن عدم نیاز به مصرف میزان زیاد روغن باعث شده است که این دستگاه‌ها نسبت به سرخ‌کن‌های با روغن از محبوبیت بیش‌تری برخوردار باشند.
لازم است تا پس از مطابقت دادن ویژگی‌های انواع سرخ‌کن، میزان نیاز و نوع نیاز خود بهترین گزینه موجود در بازار را انتخاب و خریداری فرمایید.

سرخ کن با روغن چیست؟

سرخ کن با روغن تحت عنوان سرخ‌کن الکتریکی و سرخ‌کن معمولی نیز شناخته می‌شود. در این نوع دستگاه‌ها روغن درون مخزن به وسیله المنت‌های گرم‌کننده حرارت دیده و جهت برشته کردن مواد خوراکی آماده می‌شود.
دیگر تفاوت سرخ کن بدون روغن و با روغن کوتاه‌تر بودن مدت زمان سرخ شدن مواد غذایی در سرخ‌کن‌های با روغن می‌باشد. همچنین طعم غذای طبخ شده در این دست محصولات شباهت بیش‌تری به طعم فست‌فودهای موجود در بازار خواهد داشت.
نیاز به استفاده از مقدار زیاد روغن در سرخ‌کن‌های معمولی تنها نقطه ضعف این محصول به حساب می‌آید.

سرخ کن بدون روغن چیست؟

مواد خوراکی در سرخ‌کن‌های رژیمی یا کم‌مصرف بدون نیاز به استفاده از روغن و یا با استفاده از مقدار بسیاری کمی روغن سرخ می‌شوند. طبخ غذا در این دستگاه‌ها به وسیله گردش حرارت صورت گرفته و به شما امکان می‌دهد تا لذت چشیدن طعم غذایی با پخت یک‌دست را تجربه نمایید.


خواص مواد خوراکی برشته شده در این دستگاه به میزان قابل توجهی حفظ خواهد شد. همچنین عدم نیاز به مصرف بیش از حد روغن از بروز بیماری‌هایی همچون اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، چربی خون و … جلوگیری می‌کند.
با خرید جدیدترین انواع سرخ کن بدون روغن قادر خواهید بود تا علاوه بر برشته کردن غذا جهت گرم کردن باقی‌مانده مواد خوراکی، بخارپز کردن مواد غذایی و طبخ انواع کیک و شیرینی، کباب، مرغ شکم‌پر و … نیز از قابلیت‌ها و آپشن‌های این محصولات بهره بگیرید.

مهم‌ترین تفاوت سرخ کن بدون روغن و با روغن

اساسی‌ترین تفاوت سرخ کن بدون روغن و با روغن تفاوت در شیوه کارکرد این دو محصول می‌باشد. در سرخ‌کن‌های بدون روغن مواد غذایی از طریق گردش حرارت بسیار بالا درون مخزن دستگاه برشته می‌شوند. این عمل در سرخ‌کن‌های با روغن به وسیله گرم شدن روغن با استفاده از حرارت المنت‌ها صورت می‌گیرد.
همان‌طور که می‌دانید مصرف روغن به صورت افراطی می‌تواند موجب تشدید بیماری‌های فراوانی شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در صورت ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی، دیابت و … خرید یکی از انواع سرخ‌کن بدون روغن را در اولویت قرار دهید.
بی‌نیازی به استفاده از روغن برای پخت غذا در سرخ‌کن‌های رژیمی شست‌وشوی این دستگاه را به امری بسیار آسان بدل می‌کند. بدیهی است که نظافت دستگاه‌های سرخ کن با روغن به دلیل وجود میزان زیاد چربی بر روی قطعات دستگاه به میزان چشم‌گیری دشوارتر و پیچیده‌تر می‌باشد.
دیگر تفاوت سرخ کن بدون روغن و با روغن تفاوت در قیمت این محصولات است. با توجه به کاربردهای متنوع، آپشن‌ها و قابلیت‌های مفید سرخ‌کن‌های رژیمی قیمت این دستگاه‌ها در مقایسه با سرخ‌کن‌های معمولی بسیار گران‌تر تخمین زده می‌شود.
کاهش مصرف انرژی در تمامی دستگاه‌های الکتریکی از جمله گوشت کوب برقی ، سرخ‌کن و … به کاهش بهای قبوض برق و صرفه‌جویی در مصرف انرژی منجر خواهد شد. کم‌مصرف بودن سرخ‌کن‌های بدون روغن نسبت به سایر انواع سرخ‌کن نیز از دیگر مزایای خرید این کالا محسوب می‌شود.

خرید آبمیوه گیری ، انواع اسپرسوساز، چرخ گوشت، همزن برقی و به طور کلی تمامی لوازم الکتریکی خانه و آشپزخانه علاوه بر مزیت‌های فراوان برای شما معایبی را نیز به همراه دارد. به منظور داشتن یک انتخاب آگاهانه لازم است تا پیش از اقدام به خرید از مزایا و معایب این محصولات آگاهی کامل داشته باشید.
فراوانی تفاوت سرخ کن بدون روغن و با روغن می‌تواند تا در هنگام خرید معضلاتی از جمله بروز سردرگمی جهت انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه را در پی داشته باشد.
در صورت نیاز به اخذ مشاوره پیش از اقدام به خرید سرخ کن قادر خواهید بود تا از طریق برقراری تماس با مشاوران متخصص ما در تهران آفر تمامی ابهامات خود را برطرف کرده، پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نموده و در نهایت با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین گزینه موجود در بازار را خریداری فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *