تفاوت سرخ کن بدون روغن و فر

تفاوت سرخ کن بدون روغن و فر در مواردی مانند تفاوت در ابعاد و سبک طراحی، میزان ظرفیت و گنجایش، تفاوت در قیمت، میزان سهولت در شست‌وشو، میزان سهولت در استفاده از دستگاه و تفاوت در میزان تنوع مواد غذایی قابل طبخ توسط این دو محصول می‌باشد.

خرید فر و سرخ‌کن بدون روغن چه مزیت‌هایی دارد؟

پیشرفت تکنولوژی و طراحی و تولید انواع لوازم برقی به میزان چشم‌گیری از شدت دشواری انجام امورات روزمره خانه و آشپزخانه کاسته است. برای مثال با خرید گوشت کوب برقی ، خرید انواع سرخ‌کن، خرید غذاساز و … می‌توانید تا حد زیادی از اتلاف وقت و انرژی خود در آشپزخانه جلوگیری نمایید.
اگر تمایل دارید تا بدون سپری کردن مدت‌زمان زیادی در آشپزخانه لذت چشیدن طعم غذاهای لذیذ و متنوع را تجربه نمایید خرید جدیدترین مدل‌های سرخ‌کن بدون روغن و خرید انواع فر گزینه‌های مناسبی برای شما به حساب می‌آیند.
علیرغم تفاوت سرخ کن بدون روغن و فر در موارد ذکر شده استفاده از هر دو این محصولات باعث تسهیل و تسریع فرایند پخت و پز می‌شود. با این وجود سرعت عمل سرخ‌کن و انواع فر در امر پخت و پز هیچ‌گونه تاثیری در کاهش کیفیت خوراکی‌ها طبخ شده توسط این دستگاه‌ها نخواهد داشت.
با خرید انواع فر یا خرید سرخ کن فیلیپس ، سرخ‌کن دلونگی، سرخ‌کن تفال و دیگر دستگاه‌های سرخ‌کن بدون روغن مرغوب و باکیفیت قادر خواهید بود تا علاوه بر امورات روزانه آشپزخانه زمان زیادی را به انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود نیز اختصاص دهید.

تفاوت در ابعاد و سبک طراحی

انواع فر شامل مایکروفر، مایکروویو و فرهای اجاق گاز در مقایسه با دستگاه‌های سرخ‌کن بدون روغن از ابعاد بزرگ‌ترین برخوردار بوده و فضای بیش‌تری را در آشپزخانه شما اشغال می‌کنند.
تفاوت در شکل ظاهری و سبک طراحی این دو محصول نیز یکی دیگر از تفاوت‌های میان سرخ‌کن بدون روغن و فر محسوب می‌شود. دستگاه‌های سرخ‌کن از لحاظ شکل ظاهری از تنوع بیش‌تری برخوردار بوده و به همین دلیل دست خریداران را در انتخاب محصولی مطابق با سلیقه خود باز می‌گذارند.

تفاوت در میزان ظرفیت و گنجایش

ابعاد متفاوت دستگاه‌های سرخ‌کن بدون روغن و فر باعث بروز تفاوت در میزان ظرفیت و گنجایش این دو محصول شده است.
انواع فر، مایکروفر و مایکروویو در مقایسه با سرخ‌کن‌های بدون روغن از گنجایش و ظرفیت بسیار بیش‌تری بهره‌مند بوده و به همین دلیل امکان طبخ مواد غذایی با حجم بالا را برای شما فراهم می‌کنند.

فاوت در قیمت

تفاوت قیمت سرخ‌کن بدون روغن و قیمت فر یکی از بارزترین تفاوت‌های دو دستگاه به شمار می‌رود.
به طور میانگین انواع فر، مایکروفر و مایکروویو نسبت به مدل‌های متفاوت سرخ‌کن از قیمت بیش‌تری برخوردارند. می‌توان اصلی‌ترین دلیل این امر را در گنجایش بیش‌تر و توان مصرفی بالاتر فر نسبت به سرخ‌کن بدون روغن دانست.

 تفاوت در میزان سهولت شست‌وشو

امکان تفکیک و جداسازی اجزاء غیر برقی سرخ‌کن بدون روغن از بخش الکتریکی و موتور دستگاه شست‌وشوی این محصول را به امری بسیار ساده بدل می‌کند. عدم وجود این قابلیت در انواع فر می‌تواند نظافت مایکروویو و مایکروویو را با پیچیدگی مواجه سازد.

تفاوت در سهولت استفاده از دستگاه

ظرفیت بالای فر، مایکروفر و مایکروویو به شما امکان می‌دهد تا به آسانی جهت پخت و پز، کباب کردن و یا گریل کردن انواع مواد غذایی همچون مرغ شکم‌پر، ماهی، گوشت و … از این دستگاه‌ها بهره بگیرید.
به علاوه بیش‌تر بودن گنجایش انواع فر کیفیت طعم غذای نهایی را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث طبخ غذا به صورت یک‌دست و یک‌پارچه خواهد شد.
برخی از جدیدترین مدل‌های سرخ‌کن بدون روغن امکان طبخ مواد غذایی حجیم را نیز برای خریداران فراهم کرده‌اند. باید بدانید که این دست از سرخ‌کن‌های برقی نیز نسبت به مایکروفر و مایکروویو از گنجایش و ظرفیت بسیار کم‌تری برخوردار می‌باشند.

تفاوت در میزان تنوع غذاهای قابل طبخ

تفاوت در تنوع مواد غذایی قابل طبخ به وسیله انواع فر و دستگاه‌های سرخ‌کن برقی دیگر تفاوت سرخ کن بدون روغن و فر به حساب می‌آید. به عنوان نمونه جهت پخت پیتزا و لازانیا در منزل لازم است که حتما از یکی از مدل‌های فر، مایکروویو یا مایکروفر استفاده نمایید.
با این وجود برشته کردن سیب‌زمینی، ناگت، قطعات مرغ، گوشت، سبزیجات، شنیسل، میگو و … به وسیله دستگاه سرخ‌کن بدون روغن با سهولت بیش‌تری صورت خواهد گرفت.

سرخ‌کن بدون روغن یا فر؟ کدام بهتر است؟

علیرغم تفاوت سرخ کن بدون روغن و فر در مواردی مانند ابعاد و سبک طراحی، میزان ظرفیت و گنجایش، میزان قیمت، میزان سهولت در شست‌وشو، میزان سهولت در استفاده از دستگاه و میزان تنوع مواد غذایی قابل طبخ این محصولات دارای شباهت‌های فراوانی نیز می‌باشند.
عدم نیاز به استفاده از روغن جهت طبخ مواد خوراکی و یا استفاده از مقدار بسیار اندکی از روغن به منظور پخت غذاهای سالم مهم‌ترین شباهت بین سرخ‌کن بدون روغن و انواع فر محسوب می‌شود.


طبخ مواد غذایی لذیذ و باکیفیت در کم‌ترین زمان ممکن، امکان پخت خوراک‌های متنوع با صرف کم‌ترین انرژی و امکان تنظیم میزان حرارت و مدت‌زمان مناسب جهت طبخ انواع مواد غذایی از دیگر شباهت‌های این دو دستگاه به شمار می‌روند.
با توجه به وجود تفاوت‌های فراوان میان کاربردهای سرخ‌کن‌های بدون روغن و فرهای برقی توصیه می‌کنیم که در صورت امکان نام هر دو این محصولات را در لیست خرید خود قرار دهید.
با این حال اگر تنها مایل به خرید یکی از این دو دستگاه می‌باشید پس از مطابقت دادن ویژگی‌ها و کاربردهای سرخ‌کن بدون روغن، مایکروویو و مایکروفر با نوع و میزان نیاز خود مناسب‌ترین محصول را خریداری فرمایید.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله همچنان برای انتخاب میان خرید سرخ کن برقی و انواع فر تردید دارید می‌توانید تا راهنمایی‌های لازم را از مشاوران متخصص تهران آفر دریافت نمایید.
کارشناسان و مشاوران ما در تهران آفر به صورت شبانه‌روزی و در تمامی ایام هفته به منظور ارائه مشاوره و پاسخ‌گویی به تمامی سوالات شما در زمینه خرید انواع سرخ‌کن، خرید انواع فر برقی، خرید اسپرسوساز و … آماده می‌باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *