بایدها و نبایدهای خرید جهیزیه

خرید جهیزیه یکی از پرهزینه‌ترین و پرزحمت‌ترین تدارکات پیش از ازدواج است. مشاوره با افراد متخصص و آگاهی از برخی نکات مانند زمان مناسب خرید و شناخت اقلام ضروری و اقلام غیرضروری جهیزیه می‌تواند به میزان چشم‌گیری خرید لوازم جهیزیه را برای شما تسهیل کند.
رسم خرید جهیزیه در شهرها و روستاهای مختلف کشور متفاوت است. در برخی از شهرها و روستاها خرید تمامی اقلام جهیزیه بر عهده خانواده عروس است. درحالی‌که در بعضی دیگر از مناطق خرید برخی لوازم مانند لوازم صوتی و تصویری یا سرویس خواب را داماد به عهده می‌گیرد. فارغ از این مسائل تسهیل روند خرید اقلام جهیزیه و کاهش مخارج خرید لوازم خانه و آشپزخانه نیازمند آشنایی با نکات مهم خرید و شناخت ارزان‌ترین مکان فروش جهیزیه است.
در این مقاله قصد داریم تا مواردی مانند نکات مهم خرید برای جهیزیه، اقلام ضروری و غیرضروری جهیزیه، هزینه خرید و بهترین مکان برای خرید جهیزیه با قیمت ارزان را معرفی و بررسی کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم خرید جهیزیه

در نظر داشتن برخی نکات در هنگام خرید سرویس خواب، لوازم خانه و آشپزخانه، سیستم صوتی و تصویری و خرید خرده ریز جهیزیه به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و با صرف کم‌ترین هزینه ممکن نسبت به خرید اقلام جهیزیه اقدام کنید. در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهمی می‌پردازیم که خرید برای جهیزیه عروس را به میزان چشم‌گیری برای شما تسهیل می‌کند.

اولویت‌بندی و تهیه لیست خرید جهیزیه

برای اولویت‌بندی خرید جهیزیه می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از این روش‌ها تهیه لیست خرید جهیزیه است. به این منظور کافی است که لیست اقلام ضروری را به همراه میانگین قیمت هر یک لوازم یادداشت نمایید. سپس هزینه نهایی را با بودجه خود مطابقت دهید. درصورتی‌که همچنان مبلغی از بودجه تعیین‌شده برای خرید باقی مانده بود می‌توانید لوازم غیر ضروری مانند اسپرسوساز ، تابلو فرش، لوازم تزئینی و سرخ کن را نیز به این فهرست بیافزایید.
تهیه لیست خرید به شما امکان می‌دهد تا با حذف اقلام غیرضروری در هنگام مراجعه به مراکز فروش لوازم خانه و آشپزخانه سردرگم نشوید و هزینه‌های خود را به میزان چشم‌گیری کاهش دهید.

انتخاب زمان مناسب برای خرید لوازم جهیزیه

خرید لوازم جهیزیه پیش از برگزاری مراسمات اولیه همچون مراسم خواستگاری معایب بسیاری به همراه دارد؛ آغاز زندگی مشترک با لوازم قدیمی و از مد افتاده از مهم‌ترین معایب خرید زودهنگام جهیزیه است.
توصیه می‌کنیم که مدتی پیش از خرید برای جهیزیه افزایش و کاهش قیمت لوازم خانه و آشپزخانه را مورد بررسی قرار دهید؛ به این صورت می‌توانید در زمان کاهش قیمت‌ها برای خرید جهیزیه عروس اقدام نمایید.
مشخص کردن متراژ دقیق خانه پیش از خرید
لازم است تا پیش از خرید برخی از لوازم مانند اجاق گاز، فرش، پرده، سرویس خواب، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال و فریزر ابعاد دقیق محل قرارگیری این اقلام را اندازه بگیرید. به این صورت پس از خرید با مشکل کمبود فضا مواجه نخواهید شد.
توجه داشته باشید که خرید لوازم خانگی یا لوازم تزئینی اضافی برای خانه‌های کوچک و نقلی باعث می‌شود که منزل شما آشفته و بی‌نظم به نظر برسد. به همین دلیل حتما قبل از مراجعه به مراکز فروش نسبت به مشخص کردن متراژ دقیق خانه اقدام فرمایید.

مشخص کردن بودجه پیش از خرید

مشخص کردن بودجه پیش از خرید جهیزیه شما را قادر می‌سازد تا به تناسب بودجه تعیین‌شده لوازمی را با قیمت مناسب خریداری کنید. به این ترتیب امکان تهیه تمامی لوازم ضروری برای شما میسر خواهد شد؛ همچنین با تعیین بودجه قبل از اقدام به خرید از هزینه‌های مرتبط با خرید اقلام غیرضروری کاسته می‌شود.

دریافت مشاوره از افراد متخصص

خرید لوازم خانه و آشپزخانه با کیفیت بالا و با قیمت ارزان به تجربه و دانش زیادی نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام به خرید این محصولات با افراد متخصص مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق برقراری تماس با کارشناسان ما در فروشگاه آنلاین تهران آفر از امکان دریافت مشاوره رایگان برخوردار شده و به پاسخی برای تمامی سوالات خود دست پیدا کنید. مشاوران متخصص تهران آفر به‌صورت شبانه‌روزی و در همه ایام هفته جهت ارائه مشاوره و دریافت پاسخ سوالات شما عزیزان آماده‌اند.
برای خرید جهیزیه از چی شروع کنم؟
اگر قصد دارید که برای تکمیل جهیزیه خود اقدام کنید ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که « برای خرید جهیزیه از چی شروع کنم ؟» رسیدن به پاسخ این سوال نیازمند آگاهی از اقلام ضروری جهیزیه است. سرویس خواب، پرده، فرش، مبلمان، یخچال و فریزر، سرویس غذاخوری و پذیرایی، ظروف پخت و پز، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جاروبرقی برخی از اقلام ضروری جهیزیه را شامل می‌شوند.
پس از تعیین بودجه و یادداشت کردن فهرست خرید جهیزیه و میانگین قیمت هر یک از این اقلام درصورت باقی ماندن بودجه می‌توانید لوازم دیگری مانند ماشین ظرفشویی، سیستم صوتی و آبمیوه گیری را نیز به لیست خود اضافه کنید.

خرید گوشت کوب برقی

اقلام غیر ضروری جهیزیه شامل چه لوازمی است؟

خرید اقلام غیر ضروری برای جهیزیه یکی از رایج‌ترین اشتباهات خرید جهیزیه به شمار می‌رود. از دلایل مهم بروز اشتباهات در هنگام خرید اقلام جهیزیه می‌توان به مواردی مانند بی‌اطلاعی از لوازم ضروری تکمیل جهیزیه، چشم و هم‌چشمی و عدم در نظر گرفتن سبک و استایل خاص برای دکوراسیون منزل اشاره کرد. برخی از لوازم غیرضروری جهیزیه مواردی مانند چرخ گوشت، مایکروویو، آون توستر و جارو شارژی را شامل می‌شوند. از دیگر اقلامی که خرید آن‌ها در ابتدای زندگی مشترک ضرورتی ندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مایکروفر
توستر
مخلوط‌کن
غذاساز
قهوه‌ساز
لوازم تزئینی
در نظر داشته باشید که می‌توانید پس از شروع زندگی مشترک و با گذشت زمان با خیالی آسوده نسبت به خرید هریک از این لوازم اقدام کنید.

خرید جهیزیه چقدر هزینه دارد؟

وقتی صحبت از خرید لوازم خانگی برای جهیزیه می‌شود، این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که « خرید جهیزیه چقدر هزینه دارد ؟» باید بدانید که عوامل بسیاری در تعیین هزینه خرید جهیزیه نقش دارند. برند لوازم خانه و آشپزخانه، خرید لوازم خارجی یا ایرانی، مدل لوازم خانگی، قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها از جمله عوامل موثر در تعیین هزینه خرید برای جهیزیه به حساب می‌آیند.

خرید بهترین جارو برقی

معرفی ارزانترین مکان برای خرید جهیزیه

خرید جهیزیه ارزان به شما امکان می‌دهد تا تمامی لوازم ضروری و موردنیاز خود را خریداری کنید. مکان‌ها و فروشگاه‌های آنلاین بسیاری برای خرید جهیزیه کامل لوازم خانگی وجود دارند؛ به همین دلیل یافتن ارزان ترین مکان برای خرید جهیزیه کار آسانی نیست.
احتساب کم‌ترین سود ممکن در قیمت‌گذاری انواع لوازم خانه و آشپزخانه در فروشگاه اینترنتی تهران آفر شما را قادر می‌سازد تا با پرداخت کم‌ترین هزینه ممکن اقلام موردنیاز خود را از این فروشگاه خریداری کنید.
همچنین پس از بررسی قیمت اتو بخار ، ظروف پخت و پز، سرویس‌های غذاخوری، ظروف سرو و پذیرایی و سایر لوازم الکتریکی و غیرالکتریکی در زمان برگزاری جشنواره‌های تخفیف و فروش ویژه محصولات تهران آفر قادر خواهید بود تا محصول موردنظر را با قیمتی استثنائی تهیه نمایید.

سخن آخر

توجه به بایدها و نبایدهای خرید جهیزیه نه تنها امکان خرید تمامی لوازم ضروری را برای شما فراهم می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا بتوانید بودجه‌ای را به خرید برخی از لوازم غیرضروری نیز اختصاص دهید.
در این مقاله نکات مهم خرید برای جهیزیه، اقلام ضروری و غیرضروری جهیزیه، عوامل موثر در تعیین هزینه موردنیاز برای خرید اقلام جهیزیه و ارزان‌ترین مکان فروش لوازم خانه و آشپزخانه را معرفی و بررسی کردیم. با توجه به این مطالب و به کار گرفتن آن‌ها در زمان خرید قادر خواهید بود تا با زحمت و هزینه اندک جهیزیه خود را تکمیل نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *